Geluid met je ogen

Geluid met je ogen
24 april 2015 Rene Postma

In de studio

Waar gaat dat heen zonder geluid? Als je tegenwoordig een website bezoekt word je vaak overweldigd door de enorme stilte die je vanaf het beeldscherm overvalt.

Toch is er op content gebied veel meer te beleven. Veel websites zijn visueel ingesteld terwijl de tablet, laptop of smartphone toch echte multimedia apparaten zijn. Dus niet alleen de ogen van de bezoeker aanspreken maar ook de oren. Wat dacht je bijvoorbeeld van een een geluidslogo aan het begin van een filmpje of bij het verschijnen van het geanimeerde logo in de website. Het is toch echt bewezen dat zodra je oren worden getriggerd je hersenen het beeld ook beter vast houden.

Denk maar een aan die ene autorit op weg naar Parijs. Het landschap en de muziek die je draaide vormen vaak één geheel.

Als je muziek gebruikt is de sfeer die dat oproept heel erg belangrijk. Kies niet zomaar een muziekje omdat jij dat leuk vindt maar verplaats je in de bezoeker van je website. Denk eens als regisseur, ik weet zeker dat bij onderstaand plaatje er meteen een liedje door je hoofd schiet:

Easy-Rider-1

Kom je een keer langs voor koffie?

Ja, lijkt me leuk!